Comunicat de CNT Badalona respecte a les detencions d’ahir divendres

Ahir vam tornar a viure un altre episodi més d’aquesta llarga història repressiva, ja són més de cent detinguts, gairebé cinquanta imputats, a més dels milers de identificats i vigilats després de l’última vaga general.

Aquesta vegada ha tornat a tocar el torn a Badalona, on el matí va començar amb grups de Mossos de paisà esperant a la porta de les cases de diversos companys per detenir-los, amb tota la parafernàlia i la posada en escena pensada per atemorir i assenyalar als companys de cara al veïnat. Passamuntanyes, esposes, carreres, crits, sirenes … van ser ingredients comuns de quatre detencions que podrien haver-se simplificat amb una citació en un sobre, si el seu objectiu hagués estat únicament imputar als companys per uns fets ocorreguts mesos enrere.

Però la tasca intimidatòria no va acabar aquí, al llarg del dia un gran nombre de persones solidàries van romandre a la porta de la comissaria per exigir la llibertat dels detinguts, i en aquesta mateixa concentració van ser segrestats dos companys. A més durant tot el dia va ser constant la presència de policies de paisà al voltant dels locals del nostre sindicat, així com d’altres organitzacions de la ciutat, als voltants dels domicilis d’altres companyes, arribant fins i tot a perseguir amb el cotxe sense dissimular gaire a companyes que es desplaçaven per la ciutat.

Als sis detinguts se’ls acusa de desordres públics provocats per tallar l’autopista C-31 amb pneumàtics cremant, i participar en el posterior piquet per la zona comercial de Badalona en la jornada de vaga general del passat 29 de març.Al llarg d’aquest mateix dia ja van ser detingudes cinc persones més acusades de càrrecs similars, i els dies previs i posteriors diverses persones van ser identificades i algunes multades per la seva tasca de difusió, informació i propaganda.

No parlarem de persecució sindical, ni de persecució política, ni d’excessos policials … és la funció natural de l’Estat i de les seves institucions la de gestionar i aplicar la repressió sobre aquelles que lluiten per alliberar-se de l’explotació. El control, la vigilància, la coacció, són el dia a dia i no una circumstància excepcional, per això no anem a demanar ni a esperar de l’Estat una repressió més proporcional, més adequada o més assimilable socialment.

Nosaltres com anarcosindicalistes, ens organitzem fora de les institucions de l’Estat, no participem de les seves estructures ni aspirem a cap reconeixement per la seva banda, no rebem subvencions de cap tipus ni tenim alliberades que visquin del conte. Com no ens poden domesticar amb carícies i amb premis ens intentaran controlar mitjançant els pals i la força, però en això tampoc som nous, en pitjors moments hem continuat tirant endavant i ara no serà diferent.

Des del Sindicat d’Oficis Varis de la CNT-AIT de Badalona volem mostrar el nostre suport als companys de la CNT de Catalunya, del Grup Anarquista Seny i Ràbia i de les CUP de Badalona, al company Andreu que continua segrestat a les presons de l’estat , així com a totes les persones que lluiten i pateixen la repressió.

Solidaritat i suport mutu

CNT Badalona